Realitný Kódex

Realitná agentúra BIZOŇ&REALITY, s.r.o. vydáva tento etický kódex, ktorý definuje základné princípy a hodnoty, ktoré musí spĺňať a dodržiavať každý spolupracujúci realitný maklér.

I.
Predmet etického kódexu

Etický kódex predstavuje súhrn základných princípov, pravidiel správania, vystupovania a prezentovania sa realitného makléra, spolupracujúceho s Realitnou agentúrou BIZOŇ&REALITY, s.r.o. pri sprostredkovaní kúpy, predaja a prenájmu nehnuteľností.

II.
Záväznosť etického kódexu

Etický kódex je záväzný pre všetkých realitných maklérov spolupracujúcich s Realitnou agentúrou BIZOŇ&REALITY, s.r.o.

III.
Základné vlastnosti realitného makléra

1. Maklér vykonáva svoje povolanie čestne v súlade s dobrými mravmi a poctivým obchodným stykom. Maklér vystupuje vždy vo vlastnom mene a svoje služby poskytuje odborne, svedomito a zodpovedne.
2. Maklér sa musí správať vždy a za každých okolností tak, aby si zaslúžil a zaistil dôveru tých, s ktorý mi prichádza do styku.
3. Maklér je povinný rešpektovať všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky, predpisy, požiadavky a odporučenia vydané Realitnou agentúrou BIZOŇ&REALITY, s.r.o.
4. Maklér je odborník a v záujme zvyšovania svojich odborných znalostí je povinný sústavne sa starať o svoje vzdelávanie a odborný rast.

IV.
Komunikácia s klientom

1. Maklér pri komunikácii s klientmi vystupuje vždy slušne a zachováva jasné vzťahy. Maklér sa nesmie znížiť k zakrývaniu svojej identity a nesmie sa prezentovať ani ako súkromná osoba (súkromný záujemca).
2. Informácie o nehnuteľnosti poskytované tretím osobám musia byť pravdivé, presné a aktuálne.
3. Maklér musí pri vykonávaní činnosti zachovávať zodpovedajúcu diskrétnosť. Musí rešpektovať profesionálne tajomstvo, nesmie najmä prezradiť žiadnu dôvernú informáciu, ktorú získal od svojich klientov alebo zamestnávateľov, a to minulých, súčasných či možných, alebo použiť takú informáciu bez výslovného splnomocnenia v ich neprospech.

4. Maklér uplatňuje zdvorilý, korektný a nestranný prístup ku všetkým klientom. V prípade konfliktných situácií sa snaží spolu s klientmi nájsť pre nich najvhodnejšie riešenie.
5. Maklér obhajuje záujmy svojho klienta ako svoje vlastné.
6. Maklér neprekročí nikdy svoje kompetencie, vyplývajúce z opisu pracovných procesov a činností a z poverenia klienta.
7. Maklér nesmie pri svojej činnosti vedome a úmyselne zneužiť vo svoj prospech nepriaznivú situáciu klienta.
8. Maklér nesmie v rámci svojej činnosti užívať nekalých, klamlivých a agresívnych obchodných praktik.

V.
Komunikácia s inými maklérmi

1. Maklér je povinný pri spolupráci s inými realitnými maklérmi vždy na začiatku spolupráce dohodnúť pravidlá spolupráce a stanoviť rozdelenie právomocí a zodpovednosti.
2. Maklér je povinný zabezpečiť s iným maklérom dohodu o spôsobe odmeňovania osôb zúčastnených na obchodnom prípade.

VI.
Povinnosti makléra

Maklér je povinný:
1. informovať klienta o rozsahu sprostredkovateľských služieb, ktoré poskytuje a o odplate, ktorá je s týmito službami spätá. Zároveň je povinný klienta informovať o celkovej nákladnosti obchodného prípadu a o správnych poplatkoch a iných platbách, ktoré nie sú v odplate sprostredkovateľa zahrnuté
2. priebežne informovať klienta o vývoji prípadu, ktorý mu bol zverený
3. bez zbytočného odkladu upovedomiť klienta o všetkých dôležitých úkonoch a oboznámiť ho s podstatnými písomnosťami, ktoré dostáva alebo odosiela
4. v primeranej lehote zodpovedať dopyty klienta
5. starostlivo nakladať s dokladmi, ktoré mu boli zverené, chrániť ich pred poškodením, stratou, odcudzením alebo zničením a urobiť všetky potrebné opatrenia na ich ochranu pred nepovolanými osobami
6. chrániť osobné údaje klientov pred stratou, zneužitím alebo odcudzením.

VII.
Poskytovanie sprostredkovateľských služieb

1. Maklér poskytuje služby vo veci, ktoré je schopný po odbornej stránke viesť. Vo veciach, ktoré presahujú jeho profesionálnu kvalifikáciu a rozhľad, sa zaväzuje konzultovať podrobnosti riešenia obchodného prípadu s odborníkom.

2. V prípade, ak maklér prijíma preddavok na svoju odplatu, je povinný ju použiť iba na realizáciu toho obchodného prípadu, v súvislosti s ktorým bol preddavok na odplatu poskytnutý.
3. V prípade, ak maklér prijíma peňažné prostriedky od klientov, ktoré nemajú charakter odplaty za sprostredkovateľské služby makléra, je povinný tieto peňažné prostriedky starostlivo uchovať, nepoužiť ich v rozpore s prijatým účelom a viesť ich oddelene od svojho majetku. Zároveň je povinný o takýchto peňažných prostriedkoch viesť podrobnú evidenciu, ktorú je povinný na požiadanie predložiť strane, ktorá peňažné prostriedky zložila, príp. osobe, ktorej sú peňažné prostriedky určené.
4. Po realizácii každého obchodného prípadu je maklér povinný svoju odplatu riadne vyúčtovať.

VII.
Záverečné ustanovenia

1. Etický kódex je platný na celom území Slovenskej republiky.
2. Pri zistení porušenia pravidiel tohto kódexu zo strany makléra si Realitná agentúra BIZOŇ&REALITY, s.r.o. vyhradzuje právo začať proti maklérovi disciplinárne konanie, ktorého výsledkom môže byť napomenutie aj zrušenie spolupráce formou vypovedania sprostredkovateľskej zmluvy.